RAFAEL GIL SALINAS2018-02-03T16:34:54+00:00

RAFAEL GIL SALINAS

Vicerector d’Arts, Patrimoni i Relacions amb la Societat

(Requena, 1961) Catedràtic d’Història de l’Art de la UV. Ha dirigit 10 tesis de llicenciatura, 7 tesis doctorals i en l’actualitat dirigeix 6 tesis doctorals (2 codirigides). Ha participat en 14 projectes d’investigació, en 12 dels quals ha sigut IP.

És autor de 20 llibres sobre Francisco de Goya, Asensio Juliá, col·leccionisme privat a València, la col·lecció de l’Ateneu Mercantil de València, l’escultura pública a València, el Museu del Tèxtil, el patrimoni artístic de l’interior valencià I els fons artístics de la Diputació de València. A més, ha escrit més de 50 articles i ha assistit i participat en 14 congressos nacionals i internacionals. Així mateix, ha comissariat 10 exposicions i com a vicerector de Cultura ha dirigit més de 150 exposicions.

Ha realitzat diferents estades d’investigació en la Tate Gallery, British Library i Courtauld Art Institute (Londres); en el Department of History of Art de la Universitat d’Oxford, en la Hispanic Society of America (Nova York), en l’Acadèmia d’Espanya a Roma, en la Biblioteca Nacional de França (París); en la Universitat de Virgínia (Charlottesville); i en la UniverCidade i Institut Cervantes (Rio de Janeiro).

En el marc de l’Espai Europeu d’Investigació, és des de 2010 membre de la comissió europea d’experts per a l’avaluació de programes culturals europeus (Culture Programme 2007-2020) de la Education, Audiovisual and Culture Executive Agency de Brussel·les.

Ha sigut degà de la Facultat de Geografia i Història de la UV (1996-2002), director de la Universitat d’Estiu de Gandia (2002) i vicerector de Cultura de la UV (2002-2010). Des del curs 2017-2018 és director del màster de cultura visual contemporània de la UV.