JULIO FERNÁNDEZ GARRIDO

Vicerector d’Infraestructures, Sostenibilitat i Vida Saludable

(València, 1966) És degà de la Facultat d’Infermeria i Podologia de la Universitat de València. Professor del departament d’Infermeria de la UV. President de la conferència nacional de degans de enfermeria (CNDE). Doctor per la UV, infermer, antropòleg i diplomat en Educació per a la Salut en la Comunitat.

Després d’anys d’activitat assistencial en el servei d’urgències de l’Hospital Clínic de València, s’incorpora a l’àmbit de la geriatria en la residència pública de Silla, on col·labora amb la direcció general  de Benestar Social per a implantar els programes d’atenció al major en les residències públiques. Va rebre el premi a la millor contribució científica en el Congrés Internacional Ser Major en el Segle XXI. La seua labor investigadora es plasma en nombroses publicacions (4 llibres, 8 capítols en llibres de difusió internacional, 52 articles científics (la majoria Q1 i Q2), 56 Ponències/Comunicacions a Congressos Científics i 14 Projectes d’Investigació finançats per diferents Institucions.

Actualment és director de l’equip d’investigació sobre la fragilitat en persones majors (FROG), l’activitat del qual se centra en la identificació d’eines diagnòstiques de la fragilitat i recerca de biomarcadors. La seua labor docent es completa a més com a director del màster de farmacologia per a Infermeria de la UV, la participació en 4 màsters oficials de diferents universitats espanyoles, 22 cursos de postgrau (ha sigut director de 5 d’ells, un a distància) i director de 2 Seminaris dins del Programa Sòcrates-Erasmus de les Universitats Europees.