JUAN VICENTE
MARTÍNEZ  LUCIANO

Vicerector de Cultura, Projecció i Política Lingüística

(Alacant, 1955) Va estudiar Filologia Anglogermánica en la Universitat de València i va ser premi extraordinari de llicenciatura i de doctorat. És professor titular de filologia anglesa i exerceix docència relacionada fonamentalment amb la literatura i el teatre en llengua anglesa, temes sobre els quals ha impartit conferències en diverses universitats nacionals i estrangeres.

Ha ocupat, entre d’altres els càrrecs acadèmics de vicedegà de la Facultat de Filologia, director del Servei d’Extensió Universitària i director del programa “Cinc Segles” de la Universitat de Valéncia, coordinant els actes que, al llarg de tres anys, van celebrar els cinc-cents anys de la institució.

Membre de comitès assessores i de redacció de diverses revistes, i director i fundador de les col·lecciones «Teatre Segle XX» i «Teatre Segle XXI» de la UV, en les quals ha editat més de cent textos, tant de creació com a crítics, d’autors contemporanis espanyols i estrangers. Les seues publicacions pròpies giren entorn de la poesia i el teatre anglesos, amb especial incidència en la traducció, per les quals ha rebut nombrosos premis i esments.

Membre fundador de l’Acadèmia Espanyola d’Arts Escèniques, va ser també director general de Teatres de la Generalitat Valenciana, i actualment és director artístic del Festival “Sagunt a Escena” per encàrrec de la Generalitat.