Vicent posa la vaga dels associats com el fidel reflex de la “política fallida” de professorat

“La Universitat vol en aquests moments un canvi de persones, de projectes i d’altres formes d’actuar que és absolutament necessari, perquè si este canvi no es produeix, entrarem en una dinàmica que ens conduirà com a institució cap al fracàs més estrepitós”, ha afirmat Vicent J. Martínez durant les trobades que ha mantingut aquest dilluns en la Facultat de Psicologia  i en la de Medicina i Odontologia.

El candidat a rector ha manifestat que “les coses no van bé, una cosa que tothom evidència i, per tant, les mateixes persones que ens han portat a esta situació no deurien continuar al capdavant de la institució”. “Alguns –ha afegit- han estat tant temps ocupant càrrecs que la comunitat universitària desconfia que puguen fer front als reptes que esta universitat té per al futur. Per tant, és necessari el canvi segur que proposem perquè la Universitat torne al lloc que li correspon i recupere tants trens que s’han perdut”.

Vicent ha qualificat de “fallida” la política que ha realitzat en els últims anys la professora que ha ostentat estos últims vuit anys el càrrec de vicerectora de Professorat i ha assenyalat que, “amb tot el respecte cap a la seua persona, no entenc com pot presentar la seua candidatura a rectora”. Així, ha ressaltat que la vaga que manté el col·lectiu de professors associats és fidel reflex del fracàs d’esta política, “perquè li hem donat a este col·lectiu precaritzat una responsabilitat enorme en la docència, aplicant unes polítiques que van contra la dignitat de les persones, i perquè fins i tot en el marc de tots els professors associats de la Comunitat Valenciana els de la nostra universitat estan en el pitjor lloc”.

Més endavant, i després de mostrar el seu suport a la facultat de Medicina en la seua oposició al fet que s’implanten en la Universitat d’Alacant nous estudis de medicina, s’ha referit a qüestions específiques del centre de Blasco Ibáñez i ha anunciat que quan guanye les eleccions, el professor Miguel Armengol serà el delegat del rector per a assumptes assistencials i que un altre membre de la facultat ocuparà la delegació de les activitats pràctiques de laboratori, en concret sobre farmàcia, química, experimentació animal, etc.

Per la seua banda, Julio Fernández, actual degà de la Facultat d’Infermeria i Podologia, i candidat a vicerector d’Infraestructures, Sostenibilitat i Vida Saludable, ha considerat necessària la construcció d’un Centre de Simulació Avançada, com existeix ja en les universitats més prestigioses perquè, a més de formar al personal sanitari en primer lloc, revitalitze la relació entre la conselleria de Sanitat i la Universitat en ser un recurs compartit entre personal de diferents institucions.

Ja en la Facultat de Psicologia, el candidat a rector ha considerat la necessitat de millorar el màster profesionalitzant que imparteix el centre, “la qualitat del qual –ha dit- no és suficient per a nosaltres”, i ha demanat un esforç per a realitzar inversions on line i atraure estudiants d’altres països.

Respecte a la clínica psicològica, ha assenyalat que ha de tenir fonamentalment un paper docent i d’iniciació a la investigació, sobretot en els últims cursos i en el màster, i no el de competir en el mercat laboral dels egressats del centre. En aquest sentit, Vicent ha ressaltat que esta clínica en concret i totes les altres han de visibilizarse, no com un negoci, sinó com un complement fonamental per a la formació.

Vicent, en la Facultat de Medicina i Odontologia

El candidat a rector, en la Facultat de Psicologia